poniedziałek, 11 czerwca 2018

"Banda niematerialnych szaleńców" Maria Krasowska

   "Banda Niematerialnych Szaleńców" to książka przeznaczona dla nieco młodszych czytelników ale z pewnością przypadnie do gustu każdemu. 



OPIS WYDAWCY:
"Prawdopodobnie jako jedyny na świecie masz szansę dowiedzieć się z pierwszej ręki, jak wygląda życie pozagrobowe! Nie skorzystasz z takiej okazji?
Nazywam się Danny Moon, a moi rodzice są nieprzyzwoicie bogaci.
Trzy rzeczy, które kocham: gorzka czekolada, gra w Monopoly i ciemność. Trzy rzeczy, których nienawidzę: guwernantki, nuda i jeszcze raz guwernantki.
To przez nieposłuszeństwo względem jednej z nich trafiłem do Polski, do wujostwa i pięciu kuzynek. Czułem się jak na zesłaniu… ale tylko na początku.

Któregoś dnia spotkałem tajemniczego brodacza w kapeluszu. Pewnie nie uwierzycie, kiedy wam zdradzę, że był to duch. Wkrótce razem z Anetą, najfajniejszą z moich kuzynek, stanęliśmy przeciwko niebezpiecznemu biznesmenowi, który wykorzystywał duchy do niecnych celów. Włóczyliśmy się nocą po cmentarzu, poznaliśmy agentkę wywiadu Ludwika XVI i włamaliśmy się do… A zresztą przeczytajcie sami."

KILKA SŁÓW O KSIĄŻCE: 


"A może każde gapienie się w sufit jest początkiem nowej  przygody ?"



   Głównym bohaterem książki jest Danny Moon. Jest fanem ciemności, czekolady i gry w Monopoly. Rodzice Danny'ego są naukowcami i podróżują po całym świecie. Chłopiec marzy o normalnym życiu nastolatka i chodzeniu do szkoły z rówieśnikami. Poznajemy go gdy po raz kolejny sprawia rodzicom kłopoty.  14- latek zostaje wysłany za karę do Warszawy aby przekonał się jak wygląda życie, o którym marzył. Już w pierwszych dniach pobytu u wujostwa odkrywa, że posiada wyjątkową umiejętność widzenia duchów. Okazuje się, że jego kuzynka Aneta również posiada ten dar. Zostają poproszeni o pomoc w pokonaniu materialnego wroga duchów. . . W tym momencie zaczyna się prawdziwa przygoda z duchami w tle. Świat realny łączy się doskonale z fantastycznym światem niematerialnym.


   Powieść wciąga od pierwszych stron i nie pozwala odłożyć czytania na bok. Lekki język, wartka akcja, humor i interesujący bohaterowie to główne cechy powieści. Autorka wprowadza nas w czarujący świat duchów i pozwala poznać ich tajemnice. 



   Na dużą pochwałę zasługuje też okładka książki, która . . . świeci w ciemności. Myślę, że to ogromna frajda dla czytelnika. Gdy dowiedziałam się o tym fakcie natychmiast postanowiłam to sprawdzić. Cieszyłam się jak małe dziecko gdy okazało się ze napis na okładce rzeczywiście świeci w ciemności.


   Przyznaję, że gdy zaczynałam lekturę byłam pełna obaw, nie wiedziałam czy historia opisująca przygody nastolatków z duchami będzie mogła przyciągnąć moja uwagę. Wcześniej nigdy nie byłam fanką książek z fantastycznymi motywami w tle, unikałam też pozycji adresowanych głównie do młodzieży. Jednak po skończeniu książki z czystym sumieniem polecam ją każdemu czytelnikowi. Książka napisana w świetnym stylu, pełna humoru i wciągających przygód - czyta się sama i nawet nie zauważymy gdy dotrzemy do końca historii. 


Książka dostępna również na : 
www.czytampierwszy.pl

3 komentarze:

  1. Akurat jestem w trakcie lektury i zgadzam się z tym co napisałaś- książkę ciężko odłożyć na bok 😊 fajnie że tak młoda autorka rzeczywiście napisała coś wartościowego i zabawnego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się w 100 % ! Bardzo wciągająca lektura - nie tylko dla młodszych czytelników ;)

      Usuń
  2. Dziękuję bardzo za opinię i mam nadzieję, że książka przypadła Ci do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń

The Perfect Game #1 "Rozgrywka" J. Sterling

OPIS WYDAWCY:  " On jest rozgrywką, w którą ona jeszcze nie grała. Kiedy Cassie poznaje w college’u Jacka, postanawia omijać go szer...

Obserwatorzy